Zvítězí konečně Toyota, když jede jako jedinný tovární tým v LMP1 ?

     Startovní listina Le Mans      


  28.5.2018  Další pokus Toyoty o vítězství
        
V červenci roku 2017 byla jako blesk z čistého nebe zveřejněna zpráva, že Porsche končí ve vytrvalostních závodech a bude se nadále věnovat Formuli E. Po odchodu Audi na konci roku 2016, skončila i další ikona těchto závodů. Je pravda, že Porsche dokázalo zvítězit v posledních třech ročnících, a splnilo tak asi svůj plán. Náklady ny špičkovou úroveň vytrvalostních závodů také šplnají do asronomických výšin.

         Tak se otevírá největší šance konečně zvítězit pro poslední tovární tým ve skupině LMP1 a to tým Toyoty. Od roku 2013 se snaží dosáhnout kýženého vítězství v Le Mans, ale neuvěřitelná smůla vždy splnění tohoto přání zmařila.

          Model Toyoty pro rok 2018 TS050 Hybrid je pokračováním loňského typu. Hlavní důraz byl dán na zvýšenou spolehlivost a lepší aerodynamiku. Hnací jednotka je stejně jako loni 2,4-litrový vidlicový šestiválec s dvojitým turbodmychadlem a 8 megajoulový (MJ) hybridní systém. Celkový výkon je 986 koní.

         Esem v rukávu Toyoty má být i Fernando Alonzo, který pojede společně s Nakajimou a Buemim s vozem číslo 8. S druhou Toyotou číslo 7 pojede posádka Conway, Kobayashi a Lopez.

         V prvním závodu vytrvalostního mistrovství světa ve Spa zvítězila posádka Alonzo, Nakajima, Buemi před svými stájovými kolegy. Na druhý vůz Rebellion měli v cíli náskok 2 kola. Čas na jedno kolo zajížděly obě Toyoty o 1,5 sekundy rychlejší než další nejrychlejší vůz Rebellion. Na vítězství Toyoty v Le Mans by mělo být tedy vše připraveno.

   racefansdotnet-20180502-103336-29.jpg (291095 bytes)  RSZ_Studio_2-1.jpg (105796 bytes)  RSZ_TGR_0014-1-1068x713.jpg (146018 bytes)


Zpět