plakat2013.jpg (361007 bytes)

Loni jsme hledali pro Audi soupeře a on se objevil.
Porazí letos Toyota v Le Mans Audi ?

   Kalendář závodů 2013          Startovní listina Le Mans 2013         Starší články 


   30.12.2013  World Endurance Championship 2013
       
  Po Le Mans se jel čtvrtý závod WEC 6 hodin Sao Paula v Brazílii. V kvalifikaci zajely nerychlejší časy obě Audi, před jedinou startující Toyotou a Lolou Rebellion Racing. První místo na roštu měla posádka Audi č.1 Fässler, Tréluyer, Lotterer. Le_Mans_2013_4.jpg (417641 bytes) Hned po startu je předjel Allan McNish na Audi č.2, startující z druhého místa. Sarrazin Na Toyotě se držel za oběma Audi a ztrácel kolem 0,5 sekundy na kolo.Po půl hodině závodu došlo ke kontaktu vozu Lotus s předjíždějící Toyotou, a oba vozy skončili ve svodidlech. To byl pro Toyotu konec závodu. Pro vítězství si dojela posádka Fässler, Tréluyer, Lotterer na Audi č.1 před svými kolegy McNishem, Kristensenem a Duvalem na Audi č.2.
         V kategorii GTE Pro zvítězila posádka Gianmaria Bruni, Giancarlo Fisichella na voze Ferrari 458 Italia před Astonem Martinem a dvěma vozy Porsche 911 RSR.

Le_Mans_2013_1.jpg (128169 bytes)         Pátý závod se jel v USA na okruhu v Austinu v Texasu. Zde byly v kvalifikaci znova nejrychlejší oba vozy Audi před Toyotou. Tentokrát v opačném pořadí. Z prvního místa startovala posádka McNish, Kristensen, Duval na Audi č.2. Svoji vedoucí pozici dokázali uhájit až do cíle a v závodě zvítězili. Na druhé místo se probojovala posádka Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin na jediném voze Toyota, který v závodě startoval a dostala se tak před druhý vůz Audi č.1.
         V kategorii GTE Pro byli tentokrát nejrychlejší jezdci Bruno Senna a Frédéric Makowiecki na voze Aston Martin Vantage V8 startovního čísla 99 před dvěma vozy Ferrari italské stáje AF Corse.

         Šestý závod se konal na japonském okruhu Fuji. Na domácí závod postavila Toyota na start oba své vozy. V kvalifikaci však byli nejrychlejší Fässler, Tréluyer a Lotterer na Audi č.1. Teprve druhé místo na startu patřilo posádce Davidson, Buemi, Sarrazin na Toyotě č.8. Druhá Toyota č.7 s posádkou Alexander Wurz, Nicolas Lapierre  a Kazuki Nakajima startovala ze třetího místa. Až na čtvrté místo se kvalifikovalo druhé Audi č.2. Celý závod pokazil silný déšť. Dest_Fuji_2013.jpg (81142 bytes)Navíc se Toyota č.8, která měla startovat z druhého místa, cestou na startovní rošt zdržela dotankováním v boxech a o pět sekund překročila časový limit pro výjezd z boxové uličky. Davidson tak musel startovat jako poslední z boxové uličky. Start se z bezpečnostních důvodů odehrál za safety carem. Po osmi kolech pomalé jízdy byl závod na dvě hodiny přerušen. Opakovaný start se opět odehrál za safety carem. Audi č.1 zajelo hned do boxů dotankovat a do čela závodu se tak dostal Nakajima na Toyotě č.7. Po dalších 22 minutách jízdy za safety carem se opět vrátil silnější déšť a opět byl závod přerušen. Nakonec byl závod předčasně ukončen po odjetých 16 kolech. Vozy v podstatě dojeli do cíle v pořadí v jakém startovaly, pouze díky zastávce Audi č.1 v boxech byla jako vítězná vyhlášena posádka Wurz, Lapierre, Nakajima na Toyotě č.7. Na druhém místě byla klasifikována posádka McNish, Kristensen, Duval na Audi č.2. Protože nebylo odjeto 75% délky závodu, byla za pořadí v závodě přidělena pouze polovina bodů.
         V kategorii GTE Pro zvítězil Aston Martin č.97 s posádkou Darren Turner, Stefan Mücke a Frédéric Makowiecki. Druhé místo obsadili Bruni a Fisichella na Ferrari 458 Italia a třetí a čtvrté místo vozy Porsche 911 RSR.

Le_Mans_2013_3.jpg (535530 bytes)        Předposlení závod seriálu WEC se jel na čínském okruhu v Shanghai. Toyota opět nasadila dva vozy a tentokrát se podařilo posádce Wurz, Lapierre na voze č.7 získat první místo na startu. Z druhého místa startovalo nejrychlejší Audi č.1 s posádkou Fässler, Tréluyer a Lotterer. Třetí startovala druhá Toyota č.8 s posádkou Davidson, Buemi, Sarrazin před Audi č.2. Audi s Toyotou sváděly celý závod těsný souboj o vedení. Většinu závodu se lépe dařilo posádce Toyoty č.7, kterou pronásledovali jezdci s Audi č.1. Půl hodinu před koncem závodu se dostali oba vozy do těsného závěsu. V tuto chvíli byl Tréluyer s Audi č.1 rychlejší a dostal se před vedoucí Toyotu řízenou Alexanderem Wurzem. Wurz nenašel na rychlejší Audi odpověď a po vedení téměř v celém závodu se musel smířit s druhým místem. Vítězství si odnesla posádka Audi č.1 Fässler, Tréluyer a Lotterer.
         V kategorii GTE Pro obsadili první dvě místa posádky vozů Aston Martin. První místo vybojovali Darren Turner a Stefan Mücke na voze č.97, před Lamym,  Stanawayem a  Sennou na voze č.99.

Le_Mans_2013_2.jpg (267298 bytes)         Před posledním závodem 6 hodin Bahrainu již měla značka Audi i posádka Audi č.2 McNish, Kristensen, Duval titul šampiónů jistý. Toyota nasadila zase oba vozy a vyplatilo se to. V kvalifikaci získaly obě první místa na roštu. Nejrychlejší byla posádka Wurz, Lapierre, Nakajima s Toyotou č.7. Na Audi zbylo až třetí a čtvrté místo. Ze závodu si první letošní celé vítězství odnesla Toyota č.8 vedená posádkou Davidson, Buemi, Sarrazin. Pro Toyotu to bylo veliké zadostiučinění. Na druhém místě dojelo Audi č.1 s posádkou Fässler, Tréluyer a Lotterer. Toyota č.8 a Auid č.2 do cíle závodu nedojely.
        V kategorii GTE Pro zvítězili Gianmaria Bruni a Toni Vilander na Ferrari 458 Italia startovního čísla 51.

Le_Mans_2013.jpg (217704 bytes)         Sezóna 2013 nedopadla pro stáj Toyota v porovnání s předchozím rokem moc příznivě. V roce 2012 zvítězily vozy Toyota ve třech ze šesti závodů, kterých se účastnily. V roce 2013 dosáhly pouze jednoho opravdového vítězství a to až v posledním závodě. Největším pozitivem tak zůstalo druhé místo v Le Mans. Konstruktéři Toyoty tak zatím nenašli správný recept na rychlost a spolehlivost vozů Audi R18 e-tron quattro. V týmu Audi se odehrál souboj jejich dvou posádek, ze kterého na rozdíl od předchozího roku vyšla vítězně posádka Audi č.2 McNish, Kristensen, Duval, která dokázala, stejně jako jejich kolegové, zvítězit ve třech závodech, ale připsala si nejcennější vítězství v Le Mans. 

WEC 2013

Silverstone

Spa 

Le Mans

Interlagos

Amerika

Fuji

Šanghai

Bahrain

body

Audi

25

 25+1

 50+1

 25+1

25+1

9+1

25

18

207

Toyota

15+1

 15

 36

 0

18

12,5

18+1

25+1

142,5

V mistrovství světa jezdců obsadili prvních šest míst jezdci Audi. Nejlepšími z jezdců mimo tovární týmy Audi a Toyota byli jezdci stáje Rebellion Racing.

WEC 2013

Tým

Silverstone

Spa 

Le Mans

Interlagos

Amerika

Fuji

Šanghai

Bahrain

bodů

jezdců

   
Allan McNish Audi 25 18 50+1 18 25+1 9 15 nedojel 162
Tom Kristensen Audi 25 18 50+1 18 25+1 9 15 nedojel 162
Loïc Duval Audi 25 18 50+1 18 25+1 9 15 nedojel 162
André Lotterer Audi 18 25+1 20 25+1 15 0,25+1 25 18 149,25
Benoît Tréluyer Audi 18 25+1 20 25+1 15 0,25+1 25 18 149,25
Marcel Fässler Audi 18 25+1 20 25+1 15 0,25+1 25 18 149,25
A. Davidson Toyota 15 12 36 nedojel 18 0,25 nedojel 25 106,25
S. Sarrazin Toyota 15 12 36 nedojel 18 0,25 nedojel 25 106,25
Sébastien Buemi Toyota 15 12 36 nedojel 18 0,25 nedojel 25 106,25
Alexander Wurz Toyota 12+1 nedojel 24 nestart. nestart. 12,5 18+1 0+1 69,5
Nicolas Lapierre Toyota 12+1 nedojel 24 nestart. nestart. 12,5 18+1 0+1 69,5
Mathias Beche Rebellion Racing 8 8 1 15 12 7,5 12 nedojel 63,5
Nicolas Prost Rebellion Racing 10 10 1 15 12 nestart. 12 nedojel 60

Ve Světovém poháru značek vozů GT se střetly vozy tří výrobců. Jednalo se o vozy značek Ferrari, Porsche a Aston Martin. Za Ferrari se účastnily vozy typu Ferrari 458 Italia. Vůz pohání vzadu uložený atmosférický vidlicový osmiválec objemu Le_Mans_2013_.jpg (345302 bytes) 4,5 litru a výkonu 346 kW. Mistrovství se účastnily v kategorii GTE Pro dva vozy Ferrari italského týmu AF Corce. Dalších pět vozů startovalo v kategorii GTE Am. Za značku Porsche startovaly v kategorii GTE Pro dva tovární vozy Porsche 911 RSR. Vůz pohání vzadu uložený atmosférický plochý šestiválec objemu 4 litry a výkonu 368 kW. Třetí značkou, která bojovala o vítězství, byla značka Aston Martin. V kategorii GTE Pro startovaly tři tovární vozy Aston Martin Vantage GTE. Další dva vozy startovaly v kategorii GTE Am. Vozy pohání v předu uloženým atmosférický vidlicový osmiválec objemu 4,5 litru a výkonu 346 kW. 
         Nejúspěšnější značkou byly vozy Ferrari, které vyhrály ve třech závodech a čtyřikrát dojely na druhé pozici. Značka Ferrari tak obhájila loňské prvenství. S malým odstupem skončila značka Aston Martin, jejíž tovární vozy zvítězily ve čtyřech závodech, ale pouze dvakrát obsadily druhé místo. V celkovém součtu tak na vítěznou značku Ferrari ztratily pouhých 8,5 bodu. Tovární tým Porsche skončil až na třetím místě, ale podařil se mu husarský kousek, když zvítězil v Le Mans. 

WEC 2013

Silverstone

Spa 

Le Mans

Interlagos

Amerika

Fuji

Šanghai

Bahrain

bodů
značek GT  
Ferrari 28 43+1 44 33 33 11 22 40 255
Aston Martin 40+1 25 38+1 28+1 35+1 17,5+1 43+1 14 246,5
Porsche 18 14 86 27 18 13,5 23 30+1 230,5

          Nejúspěšnějším týmem v kategorii GTE Pro byl stejně jako loni vůz italského polotovárního týmu AF Corse na voze Ferrari 458 Italia, s posádkou Gianmaria Bruni a Giancarlo Fisichella. Druhé místo obsadila posádka vozu Aston Martin ve složení Darren Turner a Stefan Mücke. Nejlepšími jezdci továrních vozů Porsche byli Marc Lieb a Richard Lietz.  

WEC 2013 vůz

Silverstone

Spa 

Le Mans

Interlagos

Amerika

Fuji

Šanghai

Bahrain

bodů
GTE Pro    
AF Corse č.51 Ferrari 10 25+1 20 25 18 9 12 25 145
Aston Martin Racing č.97 Aston Martin  25+1 15 30 18 nedojel 12,5+1 25+1 nedojel 128,5
Porsche AG Team č.92 Porsche 12 12 50 12+1 12 6 8 12+1 126
Porsche AG Team č.91 Porsche 8 nedojel 36 15 10 7,5 15 18 109,5

         Světovou trofej týmů v GTE Am vyhrál americký tým 8 Star Motorsport s vozem Ferrari 458 Italia.

         V kategorii LMP2 byly nejúspěšnější dva vozy Morgan LMP2 s motory Nissan V8 objemu 4,5 litru týmu OAK Racing, které vyhrály ve dvou závodech a v šesti závodech obsadily druhé místo. Jejich nejúspěšnější jezdci byli Bertrand Baguette, Martin Plowman a Ricardo González. V této kategorii také startovaly dva vozy českého týmu Lotus s vozy Lotus T128, poháněnými motory V8 Praga Judd 3,6 litru. Na voze č.32 startoval i náš jezdec Jan Charouz. Vozy Lotus nebyly konkurence schopné. Oba vozy dojely dohromady pouze šestkrát do cíle a nejlepšího umístění dosáhly v USA, kde vůz s Janem Charouzem dojel na třetím místě v kategorii LMP2.


  20.6.2013  24 hodin Le Mans 2013 deváté vítězství Kristensena
       
 Od pondělí 17.6. 2013 probíhala v Le Mans technická přejímka všech přihlášených vozů. Ve středu a čtvrtek 19. a 20.6.2013 proběhly tři části kvalifikace. Hned ve středu, v první části kvalifikace, zajel nejrychlejší kolo v čase 3:22.349 2_2.jpg (251518 bytes) Loic Duval z posádky Audi č.2. To byl vynikající čas, o 1,4 sekundy rychlejší než čas v kvalifikaci z loňského roku a ještě o 0,2 sekundy rychlejší než při testování před 14 dny. Jak se v další části kvalifikace ukázalo, nikdo již nedokázal tento čas překonat. Ve druhé části kvalifikace pršelo a tak se o konečném postavení na startu rozhodovalo ve třetí části kvalifikace, která se jela ve čtvrtek od 22 hodin do půlnoci.
        Zde se zlepšila posádka Audi č.2, která dosáhla času 3:23,696. I třetí nejlepší čas 3.24.341 patřil posádce Audi č.3. Jezdci Toyoty se sice ještě ve třetí části kvalifikace dokázali zlepšit, ale na Audi to nestačilo. Nejrychlejším z nich byl Anthony Davidson časem 3:26.654. Toyota zajela sice rychlejší časy něž v Testovacím dnu, ale na Audi to opět nestačilo. 

        V kategorii LMP2 dosáhl nejlepšího času 3:38.621 Olivier Pla z francouzského týmu OAK Racing s vozem Morgan - Nissan, který byl nejrychlejší i Testovacím dnu. Druhý nejlepší čas zajela posádka ruského týmu G-Drive Racing na voze simonsen 2.jpg (206334 bytes) Oreca 03, také s motorem Nissan. Vozy Lotus T128 startující pod českými vlajkami, zajely v kvalifikaci časy až ve druhé polovině kategorie LMP2, a na nejlepší vůz své kategorie ztrácely přes 6 sekund na kolo.

         Velmi vyrovnaný souboj se odehrál v kategorii GT vozů. Překvapivě se nedařilo továrním vozům Corvette, které na Astony Martin ztrácely 4 sekundy na kolo, což je velký rozdíl. Astony Martin naopak potvrdily své velmi dobré výsledky z Testovacího dne i v kvalifikaci, a v kategorii Pro startují z prvních dvou míst a v kategorii Am z prvního a třetího místa. Nejrychlejší kolo v čase 3:54.635 zajel Frédéric Makowiecki s Astonem Martin č.99. Těsně za Astony Martin se drželo tovární Porsche 911 č.92 a polotovární Ferrari č.51 stáje AF Corse. Všechny tři značky mají vozy zcela vyrovnané. 
         Nově nasazené vozy Viper GTS-R startují až z posledních míst. Rychlejší z obou vozů ztrácel v kvalifikaci na nejrychlejší Aston Martin přes 6 sekund. 

poř.

poř.

č.

kat.

vůz

stáj

jezdci

 čas

1

1

2

LMP1

Audi R18 e-tron quattro

Audi Sport Team

McNish, Kristensen, Duval 

3:22.349

2

2

1

LMP1

Audi R18 e-tron quattro 

Audi Sport Team 

Fässler, Tréluyer, Lotterer

3:23.696

3 3 3 LMP1

Audi R18 e-tron quattro 

Audi Sport Team 

Gené, Di Grassi, Jarvis

3.24.341

4 4 8 LMP1

Toyota TS 030 Hybrid

Toyota Racing

Davidson, Buemi, Sarrazin

3:26.654

5 5 7 LMP1

Toyota TS 030 Hybrid

Toyota Racing

Wurz, Lapierre, Nakajima

3:26.676

6 6 12 LMP1 Lola B 12/60 Toyota Rebellion Racing Prost, Heidfeld, Beche 3:28.935

LMP2

9 1 24 LMP2 Morgan - Nissan OAK Racing Pla ,Hansson, Brundle 3:38.621
10 2 26 LMP2 Oreca 03 - Nissan G-Drive Racing Rusinov, Martin, Conway 3:39.535
11 3 38 LMP2 Zytek Z11SN - Nissan Jota Sport Dolan, Turvey, Luhr  3:40.459

GTE Pro

29 1 99 GTE Pro Aston Martin Vantage V8 Aston Martin Racing Bell, Makowiecki, Senna 3:54.635
30 2 97 GTE Pro Aston Martin Vantage V8 Aston Martin Racing Dumbreck, Mücke, Turner 3:55.445
31 3 92 GTE Pro Porsche 911 RSR Porsche AG Team Manthey Lieb, Lietz, Dumas 3:55.491
32 4 51 GTE Pro Ferrari 458 Italia AF Corse Bruni, Fisichella, Malucelli 3:55.909

GTE Am

38

1 95 GTE Am Aston Martin Vantage V8 Aston Martin Racing Nygaard, Poulsen, Simonsen 3:57.776
40 2 88 GTE Am Porsche 911 GT3 RSR Proton Competition Ried, Roda, Ruberti 3:58.889
42 3 96 GTE Am Aston Martin Vantage V8 Aston Martin Racing Walter, Goethe, Hall 3:59.805

Startovní rošt

         Start závodu proběhl v sobotu v 15,00 hod. za deštivého počasí, což slibovalo velice zajímavý průběh závodu. Na vozech Audi zahajovali závod André Lotterer, Alan McNish a Lucas di Grassi. Na Toyotách to byli Nicolas Lapierre a start 2013.jpg (196802 bytes)1 a 7.jpg (144387 bytes) Anthony Davidson. Navzdory výsledkům kvalifikace se hned po startu dral kupředu Nicolas Lapierre na Toyotě č.7 a po dvou kolech již jel na druhém místě za vedoucím André Lottererem na favorizovaném Audi č.1. Dobře odstartoval i Anthony Davidson, kterému se také podařilo předjet di Grassiho a McNishe a jel na třetím místě za stájovým kolegou. K překvapení fanoušků Audi se dravý McNish propadl až na čtvrté místo, což u něho nebývá zvykem

         simonsen.jpg (210741 bytes)Tento povzbudivý pohled na dobře jedoucí Toyoty však trval pouze do třetího kola, kdy tragicky, v zatáčce Tertre Rouge, havaroval dánský jezdec Allan Simonsen s vozem Aston Martin startovního čísla 95. Na výjezdu ze zatáčky najel na vnější obrubník, který vůz rozhodil a Simonsen v plné rychlosti narazil zádí vozu do svodidel na začátku rovinky Hunaudieres. Rána byla tak velká, že jezdec utrpěným zraněním podlehl. V červenci by se dožil 25 let. Byla to tragická událost, která vrhla stín smutku na celý letošní závod. 

start_2.jpg (400181 bytes)         Po hodinové opravě svodidel byl závod znova odstartován. Hned po restartu se začala se projevovat vyšší rychlost vozů Audi.  Jezdci Audi na Toyoty tlačili a po prvních zastávkách v boxech již jeli všichni tři v čele. Vedl Lotterer před McNishem a di Grassim. Čtvrté místo držel Davidson na Toyotě č.8 a až na páté místo se propadl Lapierre na Toyotě č.7. 
         Podmínky na trati byly celé odpoledne velmi náročné, protože několikrát zapršelo na části okruhu mezi cílovou rovinkou a zatáčkami Esses. Jelikož byl zbytek trati suchý, nepřezouvaly se přechodné ani mokré pneumatiky. Mokrá místa tratě však byla velmi kluzká.

1_1.jpg (305728 bytes)         Spanilá jízda týmu Audi trvala do půl desáté večer. V čele závodu jelo Audi č.1, následované Audi č.2 s odstupem přes půl minuty a třetím Audi č.3 s odstupem další minuty. Vedoucí posádka Fässler, Tréluyer, Lotterer prokazovala své kvality a útočila na třetí vítězství v závodě za sebou.

         Před desátou hodinou večer se závodní bůh od Audi odvrátil. Nejprve Jarvisovi u Audi č.3 praskla pneumatika v šikaně Dunlop a musel se pomalou jízdou dobelhat do boxů. Zanedlouho na to zajel do boxů i vedoucí Tréluyer s Audi č.1. Nejednalo se o pravidelnou zastávku. Vůz byl zatlačen do garáže a vrhlo se na něj hejno mechaniků. Výměna vadného alternátoru trvala 43 8_1.jpg (202962 bytes) minut, a vůz se propadl o 12 kol na 22. místo. Tím byly šance na třetí vítězství zmařené.
         Do čela se posunul Duval na Audi č.2 a když předával vůz Kristensenovi, s náskokem skoro celého kola na Toyoty, otevřela se dánovi cesta k rekordnímu 9. vítězství. Do konce závodu však zbývalo ještě 17 hodin.

cil.jpg (280286 bytes)         V dalším průběhu závodu se jezdcům Toyoty nepodařilo najít klíč k dostižení rychlejších vozů Audi. Posádka Audi č.2 si držela Toyoty v dostatečné vzdálenosti jednoho kola za sebou. Navíc se ze čtvrtého místa blížilo Audi č.3. V jednotlivých kolech byly Toyoty v průměru o 1 až 3 sekundy pomalejší, a nepomohlo jim ani méně zastávek v boxech. Toyoty tak mohly čekat na chybu nebo technickou závadu u Audi. Ani jednoho se však nedočkaly. V nedělní poledne se Jarvis na Audi č.3 dostal na třetí místo před Nakajimu na Toyotě č.7. Lapiere, který Nakajimu vystřídal, se ještě snažil na Audi č.3 dotáhnout a vybojovat třetí příčku, ale na vlhké vozovce dostal smyk a narazil do svodidel. Vůz sice dovezl do stupne.jpg (298137 bytes)boxů k opravě, ale třetí místo bylo ztraceno. Tak si v 15 hodin nedělního odpoledne dojel Tom Kristensen se svými kolegy Alanem McNishem a Loicem Duvalem pro své již deváté vítězství v Le Mans. Tím opět posunul rekordní hranici počtu vítězství do vysněných výšin. Radost z vítězství však byla zakalena smrtí Kristensenova rodáka Simonsena a tak se mísily slzy radosti se slzami zármutku.

         Toyota, přesto že nevyhrála, dosáhla svého maxima a za místo na stupni vítězů může děkovat potížím u Audi. Rychlostí bohužel na Audi nestačila. Vozům i jezdcům Toyoty však nechyběla spolehlivost a to jim pomohlo v souboji s Audi. Druhé místo obsadila posádka Davidson, Buemi, Sarrazin.
         Favorizovaná stáj Rebellion Racing, která podle slov svého vedení měla čekat na odpadnutí továrních vozů Audi a Toyota a postoupit na jejich místa v celkovém pořadí, nakonec měla se svými vozy značné problémy. Vůz č.12 měl poruchu na motoru, a opravami ztratil přes 40 kol. Druhý vůz č.13, který se šest hodin před koncem držel ještě na pěkném 5. místě, jeho jezdec Belicchi

         V kategorii LMP2 držela po celý závod výsledek ve svých rukách stáj OAK Racing. Její dva vozy získaly 1. a 2. místo. 

92_1.jpg (211095 bytes)         V kategorii GTE Pro se odehrál úžasný souboj mezi značkami Aston Martin a Porsche. Rychlostí zcela propadly dříve vždy favorizované vozy Corvette. Také vozy Ferrari 458 Italia letos nestačily na své konkurenty Aston Martin a Porsche. Favorizovaný Aston Martin však závod nezvládl. Posádka Dumbreck, Mücke a Turner obsadila až třetí místo v kategorii GTE Pro, za dvěma vozy Porsche. Další dva vozy Aston Martin do cíle nedojely. Kategorii GTE Am vyhrálo také Porsche a Aston Martin skončil až na šestém místě. Porsche tedy slavilo vítězství v obou kategoriích.

         Byl to jeden z nejtěžších závodů, protože se několikrát měnilo počasí a částečně mokrá trať dělala jezdcům značné potíže. To také dokazuje řada havárií, kvůli kterým musel více jak 10x vyjet na trať safety car.

poř.

poř.

č.

kat.

vůz

stáj

jezdci

kol

1

1

2

LMP1

Audi R18 e-tron quattro 

Audi Sport Team

McNish, Kristensen, Duval 

348

2 2 8 LMP1

Toyota TS 030 Hybrid

Toyota Racing

Davidson, Buemi, Sarrazin

347

3 3 3 LMP1

Audi R18 e-tron quattro 

Audi Sport Team 

Gené, Di Grassi, Jarvis

347

4 4 7 LMP1

Toyota TS 030 Hybrid

Toyota Racing

Wurz, Lapierre, Nakajima

341

5

5

1

LMP1

Audi R18 e-tron quattro 

Audi Sport Team 

Fässler, Tréluyer, Lotterer

338

6 6

21

LMP1

HPD ARX 03C- HONDA

Strakka Racing

Leventis, Watts, Kane

332

LMP2

7 1 35 LMP2 Morgan - Nissan OAK Racing

Baguette, Gonzalez, Plowman 

329

8 2 24 LMP2 Morgan - Nissan OAK Racing Pla ,Hansson, Brundle

328

9 2 26 LMP2 Oreca 03 - Nissan G-Drive Racing Rusinov, Martin, Conway

327

GTE Pro

16 1 92 GTE Pro Porsche 911 RSR Porsche AG Team Manthey  Lieb, Lietz, Dumas 315
17 2 91 GTE Pro Porsche 911 RSR Porsche AG Team Manthey Bergmeister, Pilet, Bernhard 315
18 2 97 GTE Pro Aston Martin Vantage V8 Aston Martin Racing Dumbreck, Mücke, Turner 314

GTE Am

26

1 76 GTE Am Porsche 911 GT3 RSR IMSA Performance Matmut Narac, Bourret, Vernay 306
27 2 55 GTE Am Ferrari 458 Italia AF Corse Perazzini, Case, O'Young 305
28 3 61 GTE Am Ferrari 458 Italia AF Corse Walter, Goethe, Hall 305

 

WEC 2013

Silverstone

Spa 

Le Mans

Interlagos

Amerika

Fuji

Šanghai

Bahrain

body

Audi

25

 25+1

 50+1

 

 

 

 

 

102

Toyota

15+1

 15

 36

 

 

 

 

 

67


  20.6.2013  Jan Charouz startuje posedmé v Le Mans
        Lotus Praga LMP2 je připravený na závod 24 hodin Le Mans. Ikonický vytrvalostní závod v La Sarthe slaví letos 90. narozeniny a Lotus je hrdý na to, že je jeho součástí.  A nechybí ani Jan Charouz, který od roku 2007 nechyběl ani jednou.
        Nový vůz Lotus Praga T128 LMP2 odjel první kola na  13,629 kilometrů dlouhém okruhu čtyřiadvacetihodinovky během povinného testovacího dne v předminulém týdnu. Lotus získal mnoho poznatků na této náročné trati a oba vozy odjely celkem 124 kol.
        Jan Charouz není v Le Mans žádným nováčkem, přestože stále patří mezi nejmladší jezdce ve startovním poli. Poprvé ochutnal trať La Sarthe v roce 2007 a jeho nejlepším výsledkem je čtvrté místo absolutně z roku 2009, kdy jeho posádka byla zároveň nejlepší mezi vozy poháněným benzínovým motorem.

Richard Tesař

Jan Charouz„Le Mans je jedinečným závodem, skvělá atmosféra v kombinaci s klasickou tratí z něj dělají na jednu stranu výjimečný a zároveň na druhou stranu náročný závod. Jsou tam místa, kde si nemůžete dovolit sebemenší chybu, takže je nutné neustále držet plnou koncentraci. Během testu jsem jel jen na vodě, ale od týmových kolegů vím, že vůz se i na suchu choval dobře. Tým tvrdě pracoval po nehodě během testovacího dne a vůz je připravený. Během tréninků musíme maximálně využít veškerý čas. Závod bude jako vždy hodně dlouhý a základem je spolehlivost. Pokud dokážete jet bez problémů celých 24 hodin, pak se vždy dočkáte slušného výsledku. Je příjemné, že se díky Lotus Praga vracím do Le Mans s vozem, na kterém je česká vlajka.“

Lotus_01.jpg (154457 bytes)                      Lotus_02.jpg (624382 bytes)


Zpět